Reviews ZKBJK

IMG_2253 - Version 3Het gaat over echt willen geloven – eenduidig – en alles wat je doet daar aan spiegelen. Als je echt durft, gaat het echt lukken, nooit een beetje, nooit half. Helemaal of niet. Dus geen: ‘ja, maar’. Wat essentieel is dat je blijft communiceren over de dingen waarvan je vindt dat ze belangrijk zijn. Daarbij is iedereen gelijkwaardig, we hebben alleen een andere rol in het geheel.
(Frits van Eerd, CEO Jumbo Supermarkten.)

Als u het helemaal hebt gehad met boeken die u vertellen hoe u uw mensen moet aansturen,Foto Joop Swieringa‘ze’ moet motiveren (lees: ‘ze’ zo gek moet zien te krijgen), weerstand moet overwinnen… dan wordt het tijd om dit boek te gaan lezen. Heerlijk. Maar ik waarschuw u, want u zult dan merken dat het niet meer over ‘ze’ gaat maar over uzelf.
(Joop Swieringa, organisatie-adviseur en auteur)

astridDit boek geeft me tal van handvatten. Hoe ik mijn faciliterende leiderschapsstijl nog effectiever kan inzetten. Dat minimale tussenkomst de sleutel is voor organisatieontwikkeling. En dat elke organisatie zich bevindt in een bepaalde fase van natuurlijke ontwikkeling. Ik snap nu ook dat ik soms niet het juiste ‘type’ was voor de fase waarin een organisatie zat. Zeer verhelderend en verrijkend.
(Astrid Claessen, Principal Consultant, voorheen internationaal manager en consultant bij o.m. ABN Amro, Rabobank, Robeco, HSBC)

Op MANAGEMENTBOEK.NL:

“In deze huidige tijd zijn vraagstukken omtrent samenwerking, innovatie, loyaliteit en vakmanschap actueler dan ooit. Veel managementliteratuur biedt een scala aan hapklare oplossingen die vaak tijdelijk hun effect hebben. Dit boek dwingt de lezer wat meer tijd te besteden aan analyse en zelfreflectie. Je kunt dit boek niet lezen zonder je eigen rol kritisch tegen het daglicht te houden en jezelf vragen te stellen. Dat is soms slikken maar dat maakt dit boek persoonlijk, indringend zonder dat de auteur dwingend of belerend wordt.
Het boek biedt inzichten omtrent organiseren en betrokkenheid maar is eigenlijk een uitnodiging aan elke manager om met zichzelf en zijn omgeving een discussie aan te gaan. Het boek biedt daarvoor tal van handvatten en inspiraties en is in die zin dan ook zeer toegankelijk voor eenieder die stil wil staan bij vooruitgang.” Martin van der Nolk van Gogh

“Dit is een van die boeken waarin je de passie van de auteur bijna op elke bladzijde voelt. De passie om een organisatie te scheppen waar ruimte is tot groeien en vreugde van binnenuit.
Het boek zet aan tot reflectie over wat nu organiseren is op zo’n wijze dat natuurlijke ontwikkeling mogelijk is. Het boek is rijkelijk voorzien van foto’s en citaten wat het lezen tot een inspiratie avontuur maakt.
Dit is een boek dat zo veel stof tot overdenking biedt dat je er inderdaad op blijft kauwen en daar zelfs een groot intellectueel genoegen aan beleeft. Er zitten ook veel mooie vondsten in het boek. Van een zeer originele blad/leeswijzer die het advies geeft: “Ik gebruikte zo weinig woorden als ik kon. Dus lees alsjeblieft langzaam” tot een epiloog waar de auteur de lezer aanbeveelt een eigen boek te schrijven.
Ik lees een boek ook als schrijver en ook als schrijver heb ik intens genoten van het schrijfwerk van Bart Gevers!” Prof.dr. Jeff Gaspersz, hoogleraar innovatie